Valmiit viestinnän paketit 2020

Miten viestintä muuttuu keväällä 2020? Kriisi- ja poikkeustilanneviestinnän verkkovalmennus

 Viestintä on jo pitkään ollut muutoksessa. Nyt poikkeusaikana se muuttuu huikean nopeassa tahdissa. Kriisiviestintä on tullut osaksi arkea useimmilla toimialoilla ja jos viestintää ei hoideta oikein, siitä itsestään voi tulla kriisin aiheuttaja.

Paniikkiin ei silti ole syytä – päinvastoin: nyt jos koska suunnitelmallinen ja samalla hetkessä elävä viestintä ovat valttia. Luot luottamusta kaikissa sidosryhmissä, kun pidät viestinnän sanavalintoja myöten ymmärrettävänä, ratkaisukeskeisenä ja vuoropuheluun kannustavana.

Pilgrim, Edelman Affiliate on sekä kotimaisen että kansainvälisen viestinnän monivuotinen ammattilainen. Asiakkaitamme ovat mm. Visa, HP ja Mars. Olemme erikoistuneet luottamusta luovaan viestintään ja järjestämme vuosittain isoja viestinnän ja johtamisen sidosryhmätilaisuuksia kuten Luottamusaamu ja Tulevaisuusaamu.

Tarjoamme yrityksille 1-4 hengen poikkeustila- ja muutosviestinnän sparrausta kahden tunnin interaktiivisena verkkovalmennuksena hintaan 250 e + alv. Tehokas yrityksen tilanteeseen pureutuva valmennus syventyy asiakkaan viestinnän nykytilanteeseen ja antaa siihen valmiuksia kaikissa viestinnän kanavissa. Valmentajina toimivat pitkän linjan kotimaisen ja kansainvälisen viestinnän ammattilaiset Pilgrimin toimitusjohtaja Olli Ollila ja osakas, liiketoimintajohtaja Nina Alivirta.

Valmennuksen aineistona käytetään Edelmanin tuottamaa laajaa kansainvälistä tutkimusaineistoa sekä Pilgrimin kotimaan markkinan kattavaa tuntemusta käytännön työn kautta.

Toivottavasti pääsemme parantamaan viestinnän maailmaa yhdessä kanssanne pian!

Olli Ollila
p. 040 589 7754
olli.ollila(at)pilgrim.fi

Vastuullisen johtajan viestintäpaketti

Johtajien viestinnältä odotetaan paljon. Tämä käy ilmi toistuvasti mm. Edelmanin vuosittain julkaisemasta kansainvälisestä Trust Barometer -tutkimuksesta. Hiljaisuus ei ole enää yhtiöille eikä johtajille vaihtoehto, kun halutaan luoda ja ylläpitää liiketoiminnalle elintärkeää luottamusta.

Luottamusta ei luoda hetkessä, mutta se voidaan menettää sekunnissa. Menetys voi olla totaalinen, jos luottamus on aikaisemmin ollut heikkoa. Siksi luottamusviestintä on erittäin tärkeää yritysten jatkuvaa viestintätyötä ja se tehtävä kuuluu johtajille.

Pilgrim tekee säännöllisesti johtajaviestintää yritysten eri alustoille ja kanaville. Tärkeää onnistuneessa johtajaviestinnässä on viestiä arvoista käsin ja samalla konkreettisesti – yrityksen missiota edistäen mutta samalla ihmiseltä ihmiselle. Vahva suunnitelma ja sen mukainen toteutus vievät perille.

Haluatko sinä edustaa yritystäsi avoimesti ja vastuullisesti toimivana johtajana, joka puhuttelee kohderyhmiään omilla ja yrityksensä kanavilla? Jos aihe kiinnostaa, Pilgrimin vastuullisen johtajan viestintäpaketti on juuri sinulle.

Vastuullisen johtajan viestintäpaketissa keskitytään someviestintään helposti blogien muodossa. Tarjous kattaa kolme blogia, jotka voi julkaista oman yhtiön verkkosivuilla ja sekä yrityksen että omilla somekanavilla (LinkedIn, Twitter). Kampanja sisältää myös lyhyempien somepostausten teemojen ja näkökulmien sparrauksen.

3 vastuullisen johtajuuden blogia

  • suunnittelupalaverit: aiheet ja näkökulmat
  • kirjoitustyö
  • korjaukset ja editointi
  • kuvasuunnittelu
  • ohjaus julkaisuun tarvittaessa

Lyhyet somenostot

  • omaan työnkuvaan sopivien teemojen tunnistaminen
  • ohjaus hyvään lyhyeen somenostoon eri kanavilla
  • tiivis teemakalenteri seuraavalle 3 kuukaudelle

    Hinta: 2 500 e + ALV

Ole yhteydessä, niin kerromme lisää!
nina.alivirta@pilgrim.fi
p.040 589 7752

Koukuttava verkkoteksti

Monet yritykset myyvät nyt tuotteita ja palveluita verkossa. Mutta mikä viesti avataan ja linkki klikataan? Tiedätkö, kuinka viestisi vaikuttaa verkossa?

Koukuttava teksti ei hyppää silmille eikä häiriköi, vaan innostaa tutustumaan tarkemmin. Kun tiedät ja tunnet kohderyhmäsi ja kanavat ovat kunnossa, toimiva teksti varmistaa, että kampanjasi:

  • huomataan
  • avataan
  • kiinnostaa
  • muistetaan

Innostamisen ja kiinnostuksen herättämisen lisäksi hyvä kampanjateksti tarjoaa relevanttia tietoa myyntipolun oikeassa kohdassa, jotta syntyvä tilaus tai kauppa on alusta alkaen varmalla pohjalla.

Ei ole siis sama, mitä ja miten kirjoitat. Tärkeintä on löytää kampanjasi ydin ja pukea se sanoiksi juuri oikein. Verkkokaupassa luottamus testataan jokaisessa ostotapahtumassa.

Briiffaus oman tekstituotannon valmiuksien kehittämiseen, hakukoneoptimoitu kirjoittaminen
Poikkeusaikana Zoom-alustalla
2-3 valmista tekstiä asiakkaan briiffin mukaan
Koukuttavan tekstin ohjeet

1 800 e + ALV

Ole yhteydessä, niin kerromme lisää!
nina.alivirta@pilgrim.fi
p.040 589 7752

Somemadon supersomepaketti

Onko sinullakin some mutta vähän aikaa tai ajatusta, miten ja milloin sitä pitää käyttää? Onko se lähinnä myynnin tuki, vai voisiko sitä kautta viestiä myös arvoista ja luoda erottuvaa somepreesensiä tai työantajakuvaa?

Entä vastuullisuus – miten se taipuu luottamusta luoviksi nostoiksi, jotka ovat vakuuttavia ja hauskoja yhdellä kertaa?

Anna Pilgrimin Somemadon auttaa! Somemato nappaa yleisösi huomion samalla, kun itse keskityt olennaiseen.

Lue myös hauska blogi somesisällöistä!

Ole yhteydessä, niin kerromme lisää!
nina.alivirta@pilgrim.fi
p.040 589 7752

Kysy, älä oleta

Kohderyhmäkysely

Kuuntelu on hyvän vuoropuhelun keskeinen elementti. Tiedon lähettämisen sijaan voisikin silloin tällöin kysyä ja kuulla kohderyhmiltään, mitä he oikeasti haluavat tietää ja millaista tietoa tarvitsevat.

Hyvin laadittu kysely on toimiva työkalu sidosryhmien kuulemiseen. Kun kysely laaditaan ja jaetaan mietitysti, se aidosti auttaa sekä kyselyn lähettäjää että vastaanottajaa.

Mikäli haluat yrityksellesi hiukan tarkempaa kuvaa siitä, mitä tietoa tärkeille kohderyhmillesi on hyvä toimittaa ja miten, kerromme mieluusti lisää kyselyistämme. Parhaimmillaan niillä edistetään jo sitä vuoropuhelua, mihin monet pyrkivät mutta missä kaivataan vielä lisää työkaluja ja toimintamalleja.

Kohderyhmäkyselyn kuvaus

  • Pääpaino käytännön tiedotuksen pohjustamisessa, jotta viestinnässä osataan huomioida kohderyhmän tarpeet paremmin
  • Toteutetaan soveltuvalla kyselytyökalulla kattaen noin 7-8 kysymystä (monivalinta- ja avoimet).
  • Arviolta kyselyyn vastaa 8-12 vastaanottajaa
  • Yhteydenpito etenee vastanneiden palautteiden mukaan

Hintahaarukka toteutuksen laajuudesta riippuen: 3 500 – 5 500 e + ALV

Ole yhteydessä, niin kerromme lisää!
nina.alivirta@pilgrim.fi
p.040 589 7752