Viestintätoimistossa työskentelyn suurimpia iloja on päästä tutustumaan asiakkaiden mitä moninaisimpiin toimialoihin. Porilainen perheyritys Fiblon valmistaa lautasliinoja ja muita kattaus-, pyyhintä- ja mukavuustuotteita muun muassa ravintoloiden ja matkailuyritysten tarpeisiin. 

Arkisen tuntuisista mutta toisaalta kaikille tutuista ja tarpeellisista tuotteista on löytynyt monta kiinnostavaa näkökulmaa. Toimittajat ovat tarttuneet ehkä aiemmin ohittamaansa lautasliinaan innolla, kun kerrankin on tarjoiltu kiinnostavaa tietoa lautasliinan roolista brändin rakentamisessavastuullisena valintana tai pöytätapojen historiassa.

Fiblonin viestinnästä ja markkinoinnista vastaava Anne Ekberg, millaisia tarpeita Fiblonilla oli viestinnälle, ja miksi valitsitte Pilgrimin viestintäkumppaniksenne?

– Tunsimme olevamme alallamme melko tuntemattomia, eli halusimme viestinnän keinoin kasvattaa tunnettuuttamme sekä tuoda asiantuntijuuttamme esille. Nina Alivirran kanssa olimme jo joitakin vuosia sitten puhuneet yhteistyöstä, mutta silloin asia jäi. Kun sitten tuli sopiva aika etsiä viestintäpalvelua, sain oman verkostoni kautta suosituksen Ninalle.

Mikä viestintäprojekteissa on toiminut erityisen hyvin tai yllättänyt positiivisesti?

– Melkein kaikki! Minulla on paljon yhteistyökumppaneita ja kokemusta erilaisista projekteista, ja pidän itseäni vaativana asiakkaana. Monissa projekteissa on tullut olo, että maksan turhasta, mutta Pilgrimin kanssa tuntuu, että saan rahoille vastinetta. Pilgrim ei tee asioita siten, mikä olisi helpointa itselle tai joidenkin valmiiden sapluunojen mukaan, vaan asiakkaan tarpeita kuunnellen. Ehdotukset ovat aina hyvin valmisteltuja ja mietittyjä, ja lähes aina ehdotukset ovat olleet hyviä ja tuntuneet järkevimmiltä tavoilta toimia. Yhteistyö on muutenkin sujunut hyvässä hengessä ja sellaisessa luottamuksen ilmapiirissä, missä on mukava toimia.

Sisältö- ja viestintätoimisto Pilgrim auttaa asiakkaitaan luomaan luottamusta vuorovaikutukseen perustuvan luovan ja ymmärrettävän viestinnän keinoin. Toisin kuin yleensä ajatellaan, pienet asiat ovat hyviä viestintäaiheita. Kohinan keskellä yksinkertaisten aiheiden ääriviivat erottuvat.

Voit inspiroitua lautasliina-aiheista lisää lautasliinatehdas Fiblonin kanavalla harjoittelemalla vaikkapa vapuksi näyttävän meritähden tekoa.

Teksti: Nora Tamminen, Pilgrim.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
fiSuomi
en_GBEnglish (UK) fiSuomi