Bulevardi 9C 34 FI-00120 Helsinki
+358 40589 7754
olli.ollila@pilgrim.fi

Blogi

Auttaa yritystäsi ansaitsemaan luottamusta

Luottamusviestintä – miten ja missä pitää viestiä, jotta yritys ansaitsee luottamusta?

Nina Alivirta Bonfiren haastattelussa Pilgrimin liiketoimintajohtaja Nina Alivirta keskusteli Bonfiren Maria Sillanpään kanssa luottamusviestinnästä. Luottamusviestinnällä tarkoitan kaikkea viestintää, jonka tarkoituksena on luottamuksen synnyttäminen. Luottamukseen voidaan vaikuttaa niin isoissa, kuin pienissäkin tilanteissa, mutta sen synnyttämiseen ei ole yhtä tiettyä työkalupakkia ja tapaa. Luottamuksen synnyttäminen vaatii oikeanlaista asennetta ja tapaa viestiä.

Positiivista perjantaiksi: rakenna rohkeasti omaa mediaa, kurkkaa video!

Uskomme, että jokainen yritys voi olla oma mediansa. Siihen on täydet edellytykset teknisesti ja kun sisältöä lisäksi luodaan journalistisin periaattein, myös sitoutuneiden yleisöjen kerryttäminen on mahdollista. Journalistinen ote sisällön tuotannossa tarkoittaa mm. faktuaalisuutta, mutta ei rutikuivuutta. Se tarkoittaa myös kykyä katsella asioita laajemmin esimerkiksi toimialan, ei vain oman yrityksen, näkökulmasta. Se hyvin mielellään ammentaa näkökulmia…
Read more

Viestinnän case – Ahma insinöörit Perinteisestä alasta uusin keinoin

Loppuvuonna 2018 Ahma insinöörit havahtui tarpeeseen lisätä liikennettä omille verkkosivuilleen, joiden tehtävä on puhutella niin sidosryhmiä ja asiakkaita kuin tulevaisuuden työntekijöitäkin. Sivut olivat informatiiviset, mutta näkemystä tarvittiin lisää – jotain sellaista, minkä takia sivuille saavuttaisiin uudestaankin. Moni yritys on jo oivaltanut, että omien aiheiden kotipaikka on oma verkkosivu, jonne somekanavien kautta tärkeitä yleisöjä ohjataan ja…
Read more

Viestinnän case: Lautasliina tarjoillaan osana laajempaa ilmiötä

Viestintätoimistossa työskentelyn suurimpia iloja on päästä tutustumaan asiakkaiden mitä moninaisimpiin toimialoihin. Porilainen perheyritys Fiblon valmistaa lautasliinoja ja muita kattaus-, pyyhintä- ja mukavuustuotteita muun muassa ravintoloiden ja matkailuyritysten tarpeisiin.  Arkisen tuntuisista mutta toisaalta kaikille tutuista ja tarpeellisista tuotteista on löytynyt monta kiinnostavaa näkökulmaa. Toimittajat ovat tarttuneet ehkä aiemmin ohittamaansa lautasliinaan innolla, kun kerrankin on tarjoiltu kiinnostavaa tietoa lautasliinan…
Read more

Ollaan ihmisiksi – mitä se tarkoittaa viestinnässä? Kurkkaa video.

Pilgrim auttaa yrityksiä olemaan ihmisiksi. Sloganimme on Ollaan ihmisiksi! Mutta mitä se tarkoittaa yritysten viestinnässä – haastan sinua pohtimaan, mitä se voisi tarkoittaa juuri sinun yrityksesi viestinnässä (sisäisessä ja ulkoisessa). Luottamusviestintä tarkoittaa sitä, että ihminen on viestinnän lähtökohta. Siitä parilla sanalla oheisella videolla. Valoisaa viikonloppua! PS: Pörri-kissakin lausuu sanasensa, kuulitko?

Teksti, kuva, video, ääni: nykyviestintä pähkinänkuoressa

Sanotaan, että viestintä on muutoksessa – ja se on ihan totta. Siinä, missä ennen lähetettiin tiedotteita medialle, joka käytti tiedotteita jutunteon materiaalina, yhä useammin viestintä tapahtuu omilla verkko- ja somekanavilla. Yritykset tavoittavat kohderyhmiään suoraan. Erityisesti videot lisääntyvät. Videolla on mahdollista tuoda esiin sellaisia elementtejä, joita vain tekstillä ei ole mahdollista kommunikoida. Esimerkiksi sanotun sävy. Videoita…
Read more

OLE OMA MEDIASI!

#PilgrimMessengers on sisältötuotannon huippuammattilaisten tiimi, joiden luoma sisältö on vaikuttavaa ja herättelevää.Vaikuttava sisältö saa tekemään päätöksiä ja luo luottamusta. Yritykselläsi on mahdollisuus vuokrata Pilgrim Messengers -tiimi oman #media‘n kehittämiseen ja tuotantoon. Omaa mediaa tehdään yrityksen omille kanaville journalistisesti kiinnostavasti ja laadukkaasti. Hyvä sisältö vie perinteisen yritysviestinnän uudelle tasolle ja auttaa yrityksiä luomaan parempaa #uutiskulttuuri‘a. Pilgrim Messengers suunnittelee,…
Read more

Uskalla päästää irti

Luottamuksessa on kyse irti päästämisestä. Kontrollin, otteen – käden. Luottamusaamun päivänä 13.2.2019 esikoiseni täytti 18 ja minun on osattava päästää irti. Se on ihan hirveän vaikeaa. Pelkään, etten voi enää suojella lastani virheiltä ja tiedän, ettei minun kuulukaan. Virheet ovat kullanarvoisia ilman juhlapuheitakin, oikeasti. Ne juuri hiovat polkuamme ja virheitä tekemätön ihminen on liian kokematon elämään…
Read more

Luottamuksen lyhyt oppimäärä

Nykyisin on tapana jakaa vinkkilistoja kaikista asioista. Kuinka matkustat oikein, kuinka hoidat parisuhdettasi oikein, kuinka menestyt sosiaalisessa mediassa. Hyvin usein vinkkejä jaetaan aiheista, joita soisi voivan pitää itsestäänselvyyksinä – missä sisin ohjaa ilman ohjekirjaa kunhan vain kuuntelet. Luottamuksestakin on olemassa lukuisia listoja, joiden lukeminen saa meidät nyökyttelemään. Ehkäpä ne ovat tarpeellisia. Ne tekevät näkymätöntä näkyväksi.…
Read more

LUOTTAMUSAAMU 2019

NELJÄ NÄKÖKULMAA LUOTTAMUKSEEN Julkistamme maailman johtaviin viestintätoimistoihin kuuluvan, vuoden digitoimistoksi vuonna 2018 valitun Edelmanin vuosittaisen TRUST BAROMETER -tutkimuksen tulokset Helsingissä keskiviikkona 13.2.2019. Klo 8.00–10.30 järjestettävässä Luottamusaamussa avaamme tutkimuksen neljä tärkeintä näkökulmaa – luottamus yhteiskuntaan, liiketoimintaan, kolmanteen sektoriin ja mediaan – kansainvälisten ja kotimaisten asiantuntijoiden seurassa. Tammikuun lopussa Davosissa julkistettava vuoden 2019 Edelmanin luottamusbarometri on yrityksen…
Read more

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial