Viestintätoimistoilla on kova tarve erottautua toisistaan. Siksi PR-firmat keksivät kilvan uusia, jännittäviä sanoja, joilla omaa aivan poikkeuksellista osaamista kuvataan. Tässä kätevä sanakirja yrityksenne avuksi, kun yritätte päättää, minkähän viestintätoimiston palveluita sitä ostaisi. Valinnanvaraa nimittäin riittää toinen toistaan hienomman kuuloisten supersankareiden joukossa!  

Seuraavan listauksen sanat toimivat hyvin etuliitteinä, joiden avulla voidaan luoda raikkaita uudissanoja kuvaamaan toimiston erikoisosaamista tai hauskoja titteleitä asiantuntijatehtäviin. 

Digi. Emme käytä paperipostia ja pahvikansioita, vaan sähköpostia ja pilvikansioita. Uutuus! 

Brändi. Asiakkaalla saattaa joko olla tällainen tai ei, mutta joka tapauksessa se on kaikenlaisen toiminnan kohde, jota sörkitään eri tavoilla ja odotetaan sörkinnän edesauttavan brändin kasvamista täysikokoiseksi. Palveluntarjoaja voi esimerkiksi ideoida brändin, tarinallistaa brändin tai aktivoida brändin. Kaikki brändiin kohdistuva sörkintä on vaihtelevista verbeistään huolimatta sitä yhtä samaa: tehdä yritys tai tuote halutuksi. 

Data. Palvelumme ei ole mitään yksisarvishömppää, vaan mepä käytämme tulosten seuraamiseen mittareita! Jaa mitä mittareita? No mitä vain, jolla saa aikaiseksi numeroita exceliin, sillä numerot ovat Uskottavia Ja Näyttävät Hyvältä Raporteissa. Ja dataahan netissä riittää.  

Velhot, taikurit ja muut loitsijat. Ottaen huomioon, miten tärkeää on kuulostaa uskottavaa numerotietoa suoltavalta toimistolta, on suorastaan fantastista, miten monen yrityksen titteleissä halutaan luoda mielleyhtymiä kuvitteellisiin keskiaikapelihahmoihin. 

Mitä nämä erinäisin taikasanoin varustetut viestintätoimistot sitten ihan oikeasti tekevät? Muun muassa artikkeleita, videoita ja kuvia asiakkaan omiin kanaviin, kouluttavat yrityksiä kriisitilanteiden varalta, tekevät sosiaalisen median postauksia, suunnittelevat vaikuttajakampanjoita, lähettävät asiakkaan tuotteita median ja vaikuttajien testattavaksi, laativat ja lokalisoivat tiedotteita sekä järjestävät asiakkaan puolesta tilaisuuksia medialle ja vaikuttajille.  

Ja tiedoksenne, että brändibuustaustoimisto Pilgrim tarjoaa kaikkia yllä mainittuja palveluita (myös verkossa, olemmehan tosi digi!) – ole yhteydessä tai kurkkaa viestinnän verkkokauppamme valmiit paketit täältä

Terveisin,  

Nora Tamminen, Pilgrimin sisältökeiju 

Share This