Pilgrim avasi viestinnän verkkokaupan, jotta viestintäpalveluiden ostaminen olisi entistä vaivattomampaa ja samalla läpinäkyvämpää. Tuotekuvauksissa kerrotaan selkeästi, mitä palvelut pitävät sisällään ja mikä on niiden kustannus. Hinnoittelu muodostuu työn ja asiakkaalle luodun arvon pohjalta.

– Suuri osa viestinnän työstä on joko konsultatiivista tai asiakkaiden erityistarpeisiin räätälöityä työtä. Tarjottava palvelu ja sen hinnoittelu neuvotellaan yhdessä. Silti osa työstä on pitkälle palvelumuotoiltua, konseptoitua ja helposti hinnoiteltavaa, budjetoitavaa ja ostettavaa työtä.  Nämä tuotteet tuomme jatkossa verkkokauppaan, josta asiakkaat voivat helposti tilata lisätietoja tai pyytää yhteydenottoa, liiketoimintajohtaja Nina Alivirta sanoo.

Pilgrimin arvion mukaan kuluttajien ostokäyttäytymisen odotukset siirtyvät pian myös b-to-b -puolelle. Ostamisen tulee olla mahdollisimman helppoa ja kaiken tiedon nopeasti saatavilla. Siksikin oma #viestinnänverkkokauppa oli järkevää perustaa selkeästi yhteen paikkaan.

– Varsinaista tilausvahvistusta emme ensi vaiheessa tuo verkkokauppaan, vaan kaupan vahvistaminen vaatii vähintään yhden viestivaihdon, joka on ohjattu sähköpostiin. Voi olla, että simppeleimpiä viestinnän palvelutuotteita voi jatkossa tilata myös tilauslomakkeella – mutta tietty määrä konsultointia vaaditaan silloinkin. Viestintäkonsultti voi nyt jo olla tavattavissa etäyhteyksin, ja perinteiset tapaamiset jäänevät poikkeusolojenkin siivittäminä paljolti pois. Silti se, että tuotekuvaukset ovat selkeästi tuotu esiin yhteen paikkaan, helpottaa asiakasta arvioimaan, onko palveluissa jotakin itselle tarpeellista ja tarvittaessa kysymään lisätietoja helposti lomakkeella. 

Pilgrimin #viestinnänverkkokauppa avaa ovensa maanantaina 1.6.2020. Avajaisviikon kunniaksi kaikille verkkokaupasta lisätietoja tilanneille myönnetään ostetusta palvelusta 15 % alennus.

Lisätietoja:

Olli Ollila
toimitusjohtaja
olli.ollila(at)pilgrim.fi
p. 358 40 589 7752

Share This