Bulevardi 9C 34 FI-00120 Helsinki
+358 40589 7754
olli.ollila@pilgrim.fi

Viestintätoimisto Pilgrim ja sisältötoimisto Great Point aloittavat yhteistyön

Auttaa yritystäsi ansaitsemaan luottamusta

Viestintätoimisto Pilgrim ja sisältötoimisto Great Point aloittavat yhteistyön

Vasemmalta: Toimitusjohtaja Jaakko Tapaninen, Great Point, toimitusjohtaja Olli Ollila ja liiketoimintajohtaja Nina Alivirta, Pilgrim Edelman Affiliate. Kuva: Sarianna Rimpeläinen.

Kansainväliseen ja vastuuviestintään erikoistuva viestintätoimisto Pilgrim, Edelman Affiliate ja strategisiin sisältöihin keskittyvä Great Point aloittavat yhteistyön ja muuttavat samoihin toimitiloihin Helsingin Bulevardille joulukuussa 2018. Yritykset pysyvät itsenäisinä, mutta voivat nyt tarvittaessa tarjota asiakkailleen aikaisempaa laajempia viestinnän kokonaisuuksia. Myös aikaisemmin Pilgrimin järjestämä vuotuinen Luottamusaamu-tapahtuma järjestetään yhdessä ja uudella formaatilla.

Great Pointia luotsaavan Jaakko Tapanisen mukaan vielä hetki sitten outo tulokas, sisältömarkkinointi, on nyt osa valtavirtaa.

– Vaativa sisältömarkkinointi on jo jonkin aikaa ollut varteenotettava kanava perinteisen median rinnalla. Laadukkaat blogit, podcastit ja videokanavat täydentävät ja ennen kaikkea syventävät saatavilla olevaa tietoa ajankohtaisista asioista. Tällainen sisältömarkkinointi keskittyy myös aina enemmän yleisön laatuun kuin määrään.

Koska sisältömarkkinointi on kasvanut osaksi median kokonaisekosysteemiä, on luontevaa että viestintä- ja markkinointipalveluja tarvitsevilla asiakkaille tarjotaan sekä mahdollisuutta tavoittaa perinteinen media että luoda omaa mediaa. Siksi Pilgrimin ja Great Pointin yhteistyö tuo asiakkaille uusia mahdollisuuksia.

Vaikuttava vastuuviestintä luo luottamusta

Jatkossa tarvitaan yhä parempaa, vaikuttavaa sisältöä, joka puhuttelee vastaanottajia myös tunteiden ja arvojen tasolla. 

Pilgrim, Edelman Affiliaten tärkeä erikoistumisalue on jo kymmenen vuoden ajan ollut yhteiskunnan toimijoille luottamusta ansaitseva vastuuviestintä. Tämä linkkautuu Edelmanin vuosittain julkaisemaan Edelman Trust Barometer -tutkimukseen, jonka ympärille myös Luottamusaamu rakennetaan.

Luottamusaamu-konseptin kehittäneen Pilgrimin liiketoimintajohtaja Nina Alivirran mukaan luottamuksen ansaitsemiseen tähtäävässä vastuuviestinnässä ollaan usein totuttujen muotojen vankeina. Siksi toivottu vaikuttavuus jää saavuttamatta. 

– Tietoa, raportteja, power pointteja, infograafeja ja sivustoja on jo yllin kyllin ja hyvä niin. Silti väitän, että tunnetason vaikuttaminen on se, jolla on merkitystä, kun halutaan saada esimerkiksi yrityksiä ja ihmisiä ilmastotalkoisiin mukaan. Viestin on puhuteltava arvojen tasolla ja henkilökohtaisesti. Muutoin viesti, tärkeäkin, on aivan liian helppo sivuuttaa ja unohtaa.

Seuraava  Edelman Trust Barometer -tutkimus julkaistaan alkuvuonna 2019. Tutkimus on globaali, mutta Pilgrimin toimitusjohtaja Olli Ollilan mukaan sen tulokset heijastelevat vuosittain tilanteita myös Suomessa. 

– Viimevuotisen tutkimuksen mukaan yrityksiin luotettiin yhteiskunnallisia toimijoita enemmän ja tämän tendenssin uskotaan vahvistuvan edelleen, kun saamme tämän vuoden tulokset. Juuri siksi yhä laadukkaampien ja vaikuttavampien sisältöjen merkitys on niin valtava. Avoimuuden aikakaudella yritysten on toimittava oikein talouden lisäksi myös ihmisten ja ympäristön näkökulmasta ja kerrottava siitä. Viestintä on jatkuvasti tärkeämpi keino ansaita sitä luottamusta, jonka varassa koko yritys lopulta on, hän sanoo.

Lisätiedot:

Olli Ollila                                
toimitusjohtaja                      
p. 040 589 7754                    
olli.ollila(at)pilgrim.fi  
www.pilgrim.fi            


Jaakko Tapaninen
toimitusjohtaja
p. 040 508 0062
jaakko(at)greatpoint.fi
www.greatpoint.fi

Please follow and like us:

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial