Tärkeimmät 5 asiaa bloggaajayhteistyössä juuri nyt

Vierailimme viime viikolla Lontoossa MyNewsDeskin järjestämässä FutureComms-tapahtumassa. Päivän mittainen tilaisuus kokoaa yhteen PR:n ja viestinnän ammattilaisia ympäri Eurooppaa, ja tänä vuonna tapahtuman aiheina olivat tarinankerronta sekä sosiaalisen media ja digitalisoitumisen haasteet. Kiinnostavassa paneelikeskustelussa bloggaajat ja sisältöstrategit pohtivat, mitkä ovat heidän mielestään tällä hetkellä keskeisimpiä haasteita bloggaajayhteistyössä. Listasimme keskustelun pohjalta viisi oleellisinta asiaa, jotka auttavat tekemään bloggaajayhteistyöstä sujuvampaa sekä mielekkäämpää niin brändille, bloggaajalle kuin blogin lukijoillekin.

  1. Luontevuus – aiheen tulee sopia luontevasti blogin sisältöön. Parhaassa tapauksessa bloggaaja on kirjoittanut aiheesta jo aiemmin.
  2. Avoimuus – niin yhteistyön etenemisestä, ydinviesteistä sekä tavoitteista molemmin puolin. Esimerkiksi asiasisältöjen tarkistamiseen sekä yhteistyön yksityiskohtiin liittyvät asiat on hyvä käydä läpi jo alussa.
  3. Laatu ennen määrää – blogin tavoittama brändille relevantti kohderyhmä on tärkeämpää kuin kävijämäärä.
  4. Luova vapaus – bloggaajan rehellisyydellä on keskeinen rooli sisältöjen uskottavuuden kannalta.
  5. Pitkäjänteisyys – pitkäaikainen yhteistyö on mielekkäämpää kuin yksittäinen postaus, niin sisällöllisesti kuin brändinkin näkökulmasta.
Share This

Kommentoi