Huokailemme raskaasti ja pyörittelemme silmiämme, kun näyttömme täyttyvät bannerimainonnalla. Tuntuu, että hukumme mainostamiseen ja olemme kyllästyneitä siihen, että brändejä tuputetaan meille vuorokauden ympäri.

Silti, Edelmanin Earned Brand 2016–tutkimuksen mukaan kuluttajat tykkäävät brändeistä kuin hullut puurosta. Earned Brand 2016 on Edelmanin globaali online-tutkimus, johon vastasi 30 000 kuluttajaa 13 eri maasta. Tutkimus tarkastelee kuluttajan ja brändin suhteita eri kategorioissa.

Mietipä hetki yhtä brändiä, josta pidät. Pohdi sitten, kuinka se on kohentanut elämänlaatuasi. Kuvittele, kuinka tylsä maailma olisikaan ilman brändejä.

Brändit voivat toimia viihteen ja nautinnon lähteinä. Ne auttavat meitä ilmaisemaan itseämme sekä tarjoavat alustan verkostoitumiselle. Yli 60 prosenttia Earned Brand 2016-tutkimuskyselyyn vastanneista kuluttajista oli yhtä mieltä siitä, että maailma ilman brändejä – maailma, jossa jokaista tuotetta olisi vain yksi kappale – olisi todennäköisesti paljon tylsempi.

Tämän lisäksi:

  • maailma ei olisi yhtä luova
  • ihmiset voisivat ilmaista itseään huonommin
  • tuotteiden laatu ei olisi yhtä hyvä
  • olisi vähemmän uudistuksia sekä uusia keksintöjä

Oikeastaan maailma ilman minulle tärkeitä brändejä ei kuulosta paikalta, jossa haluaisin olla. Vahva suhde brändiin vaatii jatkuvaa läsnäoloa esimerkiksi juuri sosiaalisessa mediassa. Seuraavan kerran kun mainokset ärsyttävät, koita muistaa kaikki tämä hyvä, mitä brändit tuovat elämäämme. Ne brändit, jotka jakavat samat arvot kanssani ymmärtävät minua, auttavat ilmaisemaan itseäni ja tuovat lisäarvoa elämääni. Brändeillä on suuri potentiaali tehdä arjesta sujuvampaa ja laadukkaampaa. Annetaan niille välillä mahdollisuus!

blue_-earned-brand-logo-e1475262393727-300x270

Lähde: Edelman.com

Kuva: Creative Commons

 

 

 

Share This

Kommentoi