Bulevardi 9C 34 FI-00120 Helsinki
+358 40589 7754
olli.ollila@pilgrim.fi

Hyvä mediaviestinnän suunnitelma auttaa viestijää ja vastaanottajaa

Auttaa yritystäsi ansaitsemaan luottamusta

Hyvä mediaviestinnän suunnitelma auttaa viestijää ja vastaanottajaa

Viestintä- ja sisältötoimisto Pilgrim Edelman Affiliate tuki Kuuloliiton Esteettömyyden teemavuoden 2018 viestinnän suunnittelua. Päätavoitteena oli onnistua luomaan viestinnän keinoin konkreettinen kuva siitä, mitä esteettömyys tarkoittaa huonokuuloisille – miltä esteettömyys kuulostaa tai näyttää. Viestinnän suunnittelu kattoi sidosryhmä-, media ja someviestinnän alueet strategiselta operatiiviselle tasolle saakka.

Suunnittelussa löydetyt pääviestit tulivat hyvin esiin Kuuloliiton esityisasiantuntija Esa Kalelan haastattelussa kansainvälisenä esteettömyyspäivänä Yle-Aamutelevisiossa torstaina 17.5.2018. Kuuloesteettömyydessä on kyse tasavertaisesta oikeudesta tiedonsaantiin ja jonkinasteisesta kuulonalenemasta kärsiviä on Suomessa noin 750 000. Ongelma ei ole vähäinen.

Kalelan mukaan esteettömyys- ja saavutettavuuskysymysten ohjattu pohtiminen kuulovammaisten näkökulmasta kirkasti ajatuksia ja auttoi kiteyttämään monia tärkeitä asioita.

– Tämä tuskin olisi tapahtunut ilman Pilgrimin taitavaa opastusta ja tukea. Toimintakulttuurimme viestinnän suhteen on jo nyt muuttunut ja tarkoituksena on kehittää sitä edelleen saatujen oppien mukaisesti. Olemme hyvin mielissämme ja kiitollisia Pilgrimille heidän panostuksestaan ja osaamisestaan!

Yksi Pilgrimin keskeisistä erikoistumisalueista on vuosien ajan ollut terveysviestintä niin kotimaisten kuin kansainvälisten toimijoiden kanssa. Terveydestä on paljon tietoa tarjolla, joten hyvä suunnittelu on tärkeää sekä viestijän että vastaanottajan kannalta.

– Kun viesti on mietitty vastaanottajan, tässä tapauksessa toimittajan, kannalta, se todennäköisesti myös tavoittaa. Esteettömyydestä puhutaan paljon, mutta mitä se merkitsee huonokuuloisille ei ole toistaiseksi ollut näkyvästi osa julkista keskustelua. Esteettömyys on kuitenkin erittäin tärkeää, kun ajatellaan vaikkapa julkisissa tiloissa kokoontuvia päättäjiä, joista osa on huonokuuloisia. Ilahduttavaa, että teemalle saatiin näin tärkeä näkymisen ja kuulumisen paikka, toteaa strategiajohtaja Nina Alivirta Pilgrimistä.

Lisätietoja:

Nina Alivirta
Strategiajohtaja
Pilgrim, Edelman Affiliate
nina.alivirta(at)pilgrim.fi
p. 040 589 7752

Esa Kalela
Erityisasiantuntija
Kuuloliitto Ry
esa.kalela(at)kuuloliitto.fi
p. 041 536 5013

Please follow and like us:

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial