Porkkalankatu 22 A FI-00180 Helsinki
+358 40589 7754
olli.ollila@pilgrim.fi

Blogi

Auttaa yritystäsi ansaitsemaan luottamusta

Hyvinvointia mielelle?

Kirjoittaja: Sisällöntuottajamme Outi Rinne, joka on ravintoon ja mielen hyvinvointiin erikoistunut psykologi, valmentaja ja työnohjaaja. Omasta puolestani kesä-talviaika -venkslaus joutaisi jo historian romukoppaan. Molemmista päistä kirpaisee: Huhtikuussa varsinkin tunnin nipistys sotkee sisäistä kelloa ja aamut ovat viikon ajan aivan takussa. Lokakuussa taas kaamos jysähtää päälle kerralla. – Hei, kuka varasti ilta-ajan? Moni tosin tervehtinee ilolla lisätuntia…
Read more

Luottamus lautasella

Kuvat: Eeva Kolu   Kirjoittaja: Aura Soininen, nuorempi viestintäkonsultti Ruoka ja ravinto ovat nykyisin yleinen puheenaihe ja niihin kiinnitetään aiempaa enemmän huomiota. Ravitsemustietoiset kuluttajat haastavat ruoka- ja juomateollisuuden, ja siltä odotetaan muiden teollisuudenalojen ohella läpinäkyvyyttä ja vastuullisuutta. Markkinointi ja mainonta eivät välttämättä enää riitä – jos ainesosaluettelo ei kestä päivänvaloa, tuote jätetään kaupan hyllyyn. Tällaisia ravitsemustietoisia kuluttajia…
Read more

Ideoi nopeaa sisältöä “uudella” tavalla

Mistä jatkuva hyvä sisältö oikein tulee? Ihmisistä ja ihmisten tekemistä asioista. Niin yksinkertaiselta kuin se tuntuukin. Meille sisällöntekijöille tämä on päivän selvää, mutta yrityksille ei niinkään. Jatkuvien uusien sisältöjen keksiminen ja havainnoiminen on vaikeaa. Uusia uutisia ja uutta kerrottavaa pitäisi löytyä vähintään kerran viikossa, tai mahdollisesti jopa jokaisena päivänä. Kaiken lisäksi sisällön pitäisi näkyä kaikissa…
Read more

Jutteletko somea?

SoMe –nörtteily on nykypäivänä jo verrattavissa samaan kuin aikoinaan IT-nörtteily. Ne, jotka eivät siitä mitään ymmärrä voivat kokea sosiaalisen median hyvinkin pelottavana ja ahdistavana kokemuksena. En epäile sitä yhtään. Yritykset miettivät tällä hetkellä tuskaisesti, kuka päivittää postaukset ja kannattaako siellä ylipäätään olla. Kaiken tulisi näyttää hyvältä, vääränlaiset lauseet voidaan tulkita huonosti ja maine on pilalla.…
Read more

Tarina tarinankertojasta

Olin pienenä mielelläni prinsessa tai intiaanityttö. Sukelsin niin syvälle mielikuvitusmaailmaani, että elin siinä päivästä toiseen. Tarhassa ei ollut epäilystäkään kuka esittäisi pääroolin. Prinsessa eli kevätjuhlaesitystä jo viikkoja etukäteen. Intiaanityttö osasi prinsessan roolinsa sisäisesti, laulut ulkoa ensi yrittämällä. Äidin lähtiessä kauppaan hän hätäili, voisiko lasta jättää edes hetkeksi. Ei. Soitin heti kummitädilleni hätäpäissäni. “Voitko tulla äkkiä…
Read more

Brändi hyötyy kuluttajan yhteiskunnallisista tarpeista

Tiedon pirstaloitumisen ja informaatiokanavien monimuotoisuuden nopean kehityksen myötä on myös päätöksentekoprosessimme ja kulutuskäyttäymisemme muuttunut. Edelmanin tähän asti kattavin kuluttajakäyttäytymistä käsittelevä markkinatutkimus Brandshare 2014 etsi vastauksia siihen kuinka voimme ymmärtää paremmin kuluttajien ja brändien yhteistä kehitystä. Tutkimuksessa haluttiin selvittää kuinka yritykset oppisivat kohtaamaan kuluttajien tarpeet rationaalisella- , emotionaalisella ja yhteiskunnallisella tasolla ja kasvattaa brändin arvoa. Rationaaliset…
Read more

Viestintätoimisto Pilgrim, vastuullisuusviestintää, sisältötuotantopalvelut,

RAKKAUDESTA HYVIIN UUTISIIN

Pilgrim on uudistanut nettisivustonsa, eikä pelkästään sivujaan, vaan jotain uutta on tullut mukana. Me olemme uudesta lapsestamme kovin ylpeitä ja innostuneita. Olemme luoneet ainutlaatuisen, erilaisen ja meille sopivan palvelukonseptin nimeltä Pilgrim Messengers. Se on ammattikirjoittajia, toimittajia, tuottajia, kuvaajia, juontajia, uutistenlukijoita, bloggaajia, vloggaajia… Sisällöntuottajia, joita tarvitaan koko ajan enemmän yritysten ja yhteisöjen avuksi. Pilgrimin lähettiläät on…
Read more

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial