Porkkalankatu 22 A FI-00180 Helsinki
+358 40589 7754
olli.ollila@pilgrim.fi

Blogi

Auttaa yritystäsi ansaitsemaan luottamusta

9 vinkkiä onnistuneen mediakiertueen järjestämiseen

Yrityksen edustaja on tulossa kaupunkiin ja lista päivän tapaamisista on pitkä. Olet miettinyt kätevän reitin tapaamisesta toiseen ja pakannut käyntikortit mukaan. Mediakiertueen järjestämisessä toteutus on aivan yhtä tärkeää kuin suunnittelu. Tässä yhdeksän vinkkiä mediakiertueen onnistumiseksi: Valmistaudu kaikkeen Edustaja luottaa sinuun informaation, logistiikan ja mahdollisten ongelmien suhteen. Mieti etukäteen haasteita, joita saatatte kohdata: puhelimesta saattaa loppua…
Read more

Festivaalibisneksen uudet tuulet

Liiketoiminta musiikkifestivaalien ympärillä on ollut kasvussa viimeisen kymmenen vuoden ajan. Uusia festivaaleja tuntuu syntyvän joka kesä ja niitä riittää jokaisen makuun. Kasvanut panostus näkyy käytännössä esimerkiksi ruokatarjonnan suhteen, sillä nykyään festivaaleilla on saatavilla paljon muutakin kuin makkaraperunaa. On useita syitä sille, miksi musiikkifestivaaleista on tullut valtava bisnes. Ensinnäkin, useimmat festivaalikävijöistä ovat milleniaaleja, jotka näkevät suosikkiartistinsa…
Read more

Mitä voimme oppia laajennetusta todellisuudesta Pokémon GO -pelin avulla

Pokémon GO –pelistä on tullut maailmanlaajuinen ilmiö lyhyessä ajassa. Muutamassa viikossa Nintendon laajennetun todellisuuden (augmented reality) peli on noussut suosituksi puheenaiheeksi ja aiheuttanut nostalgia-aallon. Peliä on ladattu arviolta 7,5 miljoonaa kertaa pelkästään Yhdysvalloissa. Lisäksi se on ohittanut suosiossa deittiapplikaatio Tinderin ja pelin parissa vietetty aika lähentelee Instagramissa ja Snapchatissa vietettyä aikaa. Niin, ja Nintendon osake…
Read more

Markkinointi ilmaisun aikakaudella

uskoToukokuun 2016 alussa Edelmanin toimitusjohtaja Richard Edelman puhui DLDnyc –konferenssissa markkinoinnin tulevaisuudesta ilmaisun aikakaudella, jolloin kuluttajasta on tullut sisällöntuottaja. Edelmanin mukaan markkinoinnissa on nyt tärkeää tähdätä toimintatapojen muutokseen. Edelmanin tuo esille, kuinka markkinointi pitäisi ”keksiä uudelleen” niin, että se palvelee nykaikaisia kuluttajia parhaalla mahdollisella tavalla. Hänen mukaansa on tärkeää omaksua uusi suhtautuminen totuuteen, kokemukseen ja luotettavuuteen.…
Read more

Ideointityökalu Pinterestistä nettishoppailun mullistaja?

Pinterestin – “maailman kätevimmän ideakuvaston” avulla etsitään inspiraatiota aina matkailusta ja ruuanlaitosta pukeutumiseen. Yritys on kuitenkin hiljalleen kehittänyt itsestään alustaa ostosten tekemiselle. Pinterest julkaisi tiistaina uusia ominaisuuksia, jotka tähtäävät tekemään netissä shoppailusta entistä helpompaa. ”Shopping with Pinterest” -laajennus on osa Pinterestin suunnitelmaa laajentaa sivusto ideointityökalusta verkkokauppa-alustaksi. Kiinnostavin julkistetuista toiminnoista on uusi hakutekniikka, jonka avulla käyttäjä voi…
Read more

Tärkeimmät 5 asiaa bloggaajayhteistyössä juuri nyt

Vierailimme viime viikolla Lontoossa MyNewsDeskin järjestämässä FutureComms-tapahtumassa. Päivän mittainen tilaisuus kokoaa yhteen PR:n ja viestinnän ammattilaisia ympäri Eurooppaa, ja tänä vuonna tapahtuman aiheina olivat tarinankerronta sekä sosiaalisen media ja digitalisoitumisen haasteet. Kiinnostavassa paneelikeskustelussa bloggaajat ja sisältöstrategit pohtivat, mitkä ovat heidän mielestään tällä hetkellä keskeisimpiä haasteita bloggaajayhteistyössä. Listasimme keskustelun pohjalta viisi oleellisinta asiaa, jotka auttavat tekemään…
Read more

Sosiaalisen median livelähetysten suosio kasvussa

Oletko huomannut, kuinka Facebookissa ja Twitterissä ollaan innostuttu livelähetyksistä? Facebook on lanseerannut Facebook Live –toimintonsa ja Twitter muokkasi livevideoapplikaatiotansa Periscopea niin, että ne toimivat paremmin yhdessä. Brändit pyrkivät pysymään mukana siinä, kuinka käyttäjät kokevat alati muuttuvan sosiaalisen maiseman. Onkin tärkeää ymmärtää ja kehittää oikeanlaisia strategioita parhaan livelähetyksen aikaansaamiseksi. On hyvä arvioida livevideon arvoa, riskejä sekä kiinnittää…
Read more

Ensimmäinen mobiilielokuva tehty Snapchatilla

Toukokuun alussa uuden sukupolven studioksi itseään nimittävä Indigenous Media julkaisi kokopitkän kauhutrillerin nimeltään Sickhouse. Hannah Macphersonin ohjaama ja käsikirjoittama elokuva kertoo kaveriporukasta, joka lähtee retkelle metsään selvittämään mysteeriä erään talon takana. Elokuvaa ei kuitenkaan esitetä elokuvateattereissa. Sen sijaan, se ladattiin hiljalleen Snapchatiin. Sickhouse kuvattiin viidessä päivässä Los Angelesissa 29. huhtikuuta-3. toukokuuta. Päähenkilöiden matka näytettiin Snapchatissa…
Read more

Mitä Liisa Ihmemaassa voi opettaa viestinnän suunnittelusta?

Muistuuko mieleen kohta Lewis Carrollin Liisa Ihmemaassa –sadusta, jossa Liisa kysyy Irvikissalta mikä tie hänen pitäisi valita? Tähän Irvikissa vastaa sen riippuvan siitä, minne Liisa haluaa mennä. Liisa vastaa, ettei hän oikeastaan välitä minne menee. Irvikissa vastaa Liisalle: “sitten sillä ei ole väliä mihin suuntaan päätät mennä”. Kuulostaako tämä dialogi tutulta? Työskennellessä markkinointiviestinnän parissa tuntuu,…
Read more

Tiesitkö nämä Facebookista?

Facebook järjesti juuri vuosittaisen F8 –konferenssinsa, jossa tehtiin lanseerauksia ja tarjottiin silmäys Facebookin tulevaisuuteen. Tässä kuitenkin 10 Facebookin nykyistä toimintoa, joista et ole saattanut kuullakaan.   Voit jäljittää käyttäjiä Facebookista ja Instagramista ja tarjota heille personoitua sisältöä. Esimerkiksi: ensimmäisenä viikkona käyttäjät näkevät brändipersoonallisuuden, toisella viikolla he törmäävät brändisi tuotteisiin ja kolmannella viikolla he huomaavat, että…
Read more

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial