Porkkalankatu 22 A FI-00180 Helsinki
+358 40589 7754
olli.ollila@pilgrim.fi

Blogi

Auttaa yritystäsi ansaitsemaan luottamusta

Kun brändit ottavat kantaa

Elämme maailmassa, jossa odotukset brändejä kohtaan ovat korkealla. Edelmanin Earned Brand 2016 –tutkimuksen mukaan kuusi kymmenestä uskoo, että hyvän tekemisen tulisi olla osa brändin DNA:ta. Puolet ovat sitä mieltä, että brändeillä on enemmän valtaa ratkoa sosiaalisia ongelmia kuin valtionjohdolla. Kuluttajat ovat antaneet brändeille avaimet inspiroida sosiaaliseen toimintaan kasvattamalla tietoisuutta, edistämällä julkista keskustelua ja muuttamaan tapahtumien…
Read more

Kuusi lähitulevaisuuden markkinointitrendiä

Tässä tekstissä et tule lukemaan virtuaalitodellisuudesta, droneista tai itsestään ajavista autoista. Pyri edelläkävijäksi ja ota nämä vinkit talteen kuudesta lähitulevaisuuden trendistä, jotka vaikuttavat markkinointiin. Mediakanavista mediaekosysteemiin Internet on pirstoutunut miljooniksi pieniksi palasiksi, jotka hälventävät rajaa maksetun, omistetun, ansaitun ja sosiaalisen median välillä kuluttamisen suhteen. Puhumattakaan mittaamisesta. Esimerkiksi viime vuonna MTV totesi Video Music Awards -ohjelman…
Read more

Taistelu valeuutisia vastaan alkakoon

Yhdysvaltojen presidentinvaalitulosten tultua julki ovat valeuutiset olleet kovasti tapetilla. Buzzfeed julkaisi viime viikolla artikkelin, jonka analyysin mukaan valheelliset Yhdysvaltojen presidentinvaaleja käsittelevät artikkelit tavoittivat enemmän lukijoita kuin faktaan perustuvat uutiset viimeisinä vaalikuukausina. Valheelliset uutiset saivat myös enemmän huomiota sosiaalisessa mediassa kuin vaaleja käsittelevät uutiset 19 arvostetussa uutismediassa, kuten the New York Timesissa ja the Washington Postissa.…
Read more

Kuinka menestyä hektisessä työympäristössä

Viestinnän parissa työskentely on toisinaan varsin nopeatempoista ja tilanteet alati muuttuvia. Tällaisessa työympäristössä menestyminen saattaa tuntua aika ajoin haastavalta. Seuraavat hyviksi todetut asiat on hyvä pitää mielessä menestymisen saavuttamiseksi: Kukaan ei ole ajatustenlukija. Kollegat auttavat sinua mielellään saavuttamaan tavoitteesi – kunhan he tietävät mitä ne ovat. Älä pelkää aloittaa keskustelua tavoitteistasi ja unelmistasi. Työpaikalta löytyy…
Read more

Kiitos brändit!

Huokailemme raskaasti ja pyörittelemme silmiämme, kun näyttömme täyttyvät bannerimainonnalla. Tuntuu, että hukumme mainostamiseen ja olemme kyllästyneitä siihen, että brändejä tuputetaan meille vuorokauden ympäri. Silti, Edelmanin Earned Brand 2016–tutkimuksen mukaan kuluttajat tykkäävät brändeistä kuin hullut puurosta. Earned Brand 2016 on Edelmanin globaali online-tutkimus, johon vastasi 30 000 kuluttajaa 13 eri maasta. Tutkimus tarkastelee kuluttajan ja brändin…
Read more

Facebookin uuden palvelun kohteena yritysten sisäinen viestintä

Facebook julkaisi maanantaina Workplace by Facebook –yhteistyöalustan, joka pyrkii yritysten sisäisen viestinnän välineeksi ja kipuaa näin Skypen, Microsoftin Yammerin ja Slackin hallitsemille markkinoille. Facebookilla on ollut samankaltainen alusta aiemminkin, Facebook at Work, joka on nyt lanseerattu ja nimetty virallisesti Workplaceksi. Vaikka palvelu näyttää ja tuntuu Facebookilta, Workplace on kokonaan erillään Facebookin kuluttajaversiosta. Workplacen Facebookista erottaa…
Read more

Muista nämä kriisiviestinnässä

Yrityksen itsestään antama kuva korostuu sekä joutuu kyseenalaistetuksi kriisitilanteissa. Brändiä ja imagoa ravistelevat kriisit voivat vaikuttaa merkittävästi organisaation maineeseen. Pahimmillaan vuosia rakennettu ja ylläpidetty maine voi romahtaa yhdessä yössä. Kriisin aiheuttamaa hysteriaa seuraa kriisiviestinnän palaveri, jossa mietitään vastausta medialle. Samaan aikaan eri sidosryhmät etsivät kuumeisesti informaatiota yrityksen nettisivuilta sekä sen sosiaalisen median kanavilta. Digitaalisten alustojen…
Read more

Miksi käyttää Facebook Liveä?

Facebook Live on suunniteltu massoille. Aluksi Facebook kehitti strategian ja aloitti Liven markkinoinnin julkisuuden henkilöiden ja vaikuttajien avulla, suositut brändit tulivat perässä. Lopulta Live löysi tiensä tavallisen yleisön keskuuteen. Tämä strategia toimi. Facebook Livestä on tullut käytetyin livestriimauspalvelu Yhdysvalloissa. Mitä sitten tulisi tietää ennen kuin Facebook Live otetaan osaksi sosiaalisen median strategiaa: On tärkeää olla…
Read more

9 vinkkiä onnistuneen mediakiertueen järjestämiseen

Yrityksen edustaja on tulossa kaupunkiin ja lista päivän tapaamisista on pitkä. Olet miettinyt kätevän reitin tapaamisesta toiseen ja pakannut käyntikortit mukaan. Mediakiertueen järjestämisessä toteutus on aivan yhtä tärkeää kuin suunnittelu. Tässä yhdeksän vinkkiä mediakiertueen onnistumiseksi: Valmistaudu kaikkeen Edustaja luottaa sinuun informaation, logistiikan ja mahdollisten ongelmien suhteen. Mieti etukäteen haasteita, joita saatatte kohdata: puhelimesta saattaa loppua…
Read more

Festivaalibisneksen uudet tuulet

Liiketoiminta musiikkifestivaalien ympärillä on ollut kasvussa viimeisen kymmenen vuoden ajan. Uusia festivaaleja tuntuu syntyvän joka kesä ja niitä riittää jokaisen makuun. Kasvanut panostus näkyy käytännössä esimerkiksi ruokatarjonnan suhteen, sillä nykyään festivaaleilla on saatavilla paljon muutakin kuin makkaraperunaa. On useita syitä sille, miksi musiikkifestivaaleista on tullut valtava bisnes. Ensinnäkin, useimmat festivaalikävijöistä ovat milleniaaleja, jotka näkevät suosikkiartistinsa…
Read more

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial