Porkkalankatu 22 A FI-00180 Helsinki
+358 40589 7754
olli.ollila@pilgrim.fi

Blogi

Auttaa yritystäsi ansaitsemaan luottamusta

KYSELY: Mistä seuraat uutisia?

  Heinäkuun lopussa Morning Consultin (USA) julkaiseman tutkimuksen mukaan 42 prosenttia amerikkalaisesta aikuisväestöstä lukee uutisia Facebookista useita kertoja päivässä. Perinteisistä kanavista uutisia seuraa tutkimuksen mukaan 20 %, Google News:in kautta 15 % ja Twitterin kautta 12 %. Tämä koskee erityisesti nuoria aikuisia; 47 % alle 30-vuotiaista ja 52 % 30-44 -vuotiaista luottaa uutistarjonnassa Facebookiin. Lyhyellä…
Read more

Mistä luet uutisen?

Some on uusi etusivu Heinäkuun lopussa Morning Consultin (USA) julkaiseman tutkimuksen mukaan 42 prosenttia amerikkalaisesta aikuisväestöstä lukee uutisia Facebookista useita kertoja päivässä. Perinteisistä kanavista uutisia seuraa tutkimuksen mukaan 20 %, Google News:in kautta 15 % ja Twitterin kautta 12 %. Tämä koskee erityisesti nuoria aikuisia; 47 % alle 30-vuotiaista ja 52 % 30-44 -vuotiaista luottaa…
Read more

Ole oma mediasi!

Tänä päivänä moni asia on muutoksessa ja yksi ison myllerryksen kenttä on media. Kun jokainen meistä omine älylaitteinemme ja somekanavinemme on mobiili media, perinteisellä medialla on pulmia löytää juuri se haluttu sisältö ja niin käsiteltynä, että siitä halutaan maksaa – joko verovaroin tai suoraan. Muutos luo monia uusia tapoja toimia ja se tarjoaa uuden mahdollisuuden…
Read more

Rakkausviestinnän kaava

Viime aikoina olen taas saanut itseni kiinni rakkauden ajattelusta. Ehkä se on tämä kevät – toisaalta voi olla, että se liittyy ikääntymiseen. Aidosti vahvat jutut alkavat erottua. Onko niin, että työssä ollaan aivan toisia ihmisiä kuin yksityiselämässä? Vai voiko näitä kahta ihmistä sekoittaa? Väitän, että voi. Se ihminen, joka kulkee hiukan hermostuneena kaulukset tärkättyinä korporaation käytävillä…
Read more

Lupa innostua

Vastuu ja vastuuviestintä – monille nämä termit kertovat jostakin vakavasta, raskaasta aihealueesta. Sellaisesta, missä virheitä ei sallita. Tämä on yksi näkökulma vastuullisuuteen ja siitä kertomiseen. Luulenpa, että se ei ole se näkökulma, joka valaisee tietä ja vie perille. Virheiden varominen saa pelkäämään ja pelko on huono kirittäjä kohti hyvää. Se voi saada toimimaan, mutta avoimuuden…
Read more

5 huomiota luovasta markkinointiviestinnästä

Etelä-Afrikkalaisen Design Indaba –konferenssin juuret yltävät vuoteen 1995, jonka jälkeen designia ja luovuutta juhliva tapahtuma on kasvanut viikon kestoiseksi festivaaliksi. Vuosittain Kapkaupungissa järjestetyn konferenssin missiona on näyttää, kuinka suunnittelu voi toimia muutoksen puolestapuhujana ja kuinka sen avulla voidaan palvella maailman yhteisöjä paremmin. Tänä vuonna konferenssi järjestettiin 1-4. maaliskuuta. Tässä muutama tapahtumassa esille nostettu huomio markkinointiviestinnästä:…
Read more

Mitä vaikuttajamarkkinointi oikeastaan on?

Vaikuttajamarkkinointi on termi, jota käytetään paljon internet-markkinoinnin ohessa. Käsitteenä vaikuttaja on moniselitteinen ja henkilökohtainen, sillä se merkitsee eri asioita eri ihmisille. Vaikuttajamarkkinointi rinnastetaan usein sisältömarkkinointiin. Tänä päivänä kuluttajat ovatkin yhä tietoisempia siitä, että he ovat markkinoinnin kohteena. Ennen vaikuttajamarkkinointi oli yksinkertaista: julkisuuden henkilölle maksettiin brändin puolesta puhumisesta ja kaikki brändit, joilla oli tähän varaa olivat…
Read more

5 asiaa, jotka viestinnän ammattilaiset voivat oppia startup-yrityksiltä

Startup-yrittäjiltä edellytetään valppautta, luovaa ongelmanratkaisutaitoa sekä paineensietokykyä sekä sopeutumista yllättäviin tilanteisiin. Toki myös suunnitelmallisuus ja pidemmälle kohdistuvat tavoitteet tukevat kasvuyrittäjän menestystä. Startupien ajatusmaailmaa voidaan soveltaa myös viestintätiimin arkeen, sillä kaikenkokoisilta yrityksiltä edellytetään reaktiokykyä ja valppautta. Tässä viestintätiimin toiminnalla on keskeinen rooli. Mitä viestinnän tekijät voivat omaksua startupien toiminnasta omaan tekemiseensä valppaana olemisen ja sopeutumisen ohella?…
Read more

Epävarmat ajat, varmempi sisäinen viestintä

Moni meistä teki uutena vuotena lupauksia: haluamme antaa enemmän aikaa perheelle, harrastaa enemmän liikuntaa ja vähentää turhaa kuluttamista. Myös työelämässä ja viestinnässä jo hyvään vauhtiin päässyt ja vaikeasti ennustettavissa oleva vuosi antaa mahdollisuuden arvioida sisäistä viestintää ja sen vahvistavia vaikutuksia oikein toteutettuna. Epävarmuuden ja jatkuvan muutoksen aikoina sisäinen viestintä on johdon keskeinen tuki, halutaanpa sitten…
Read more

Katse kohti uutta vuotta

Vuosi 2016 oli kiistämättä mielenkiintoinen viestinnän ja pr:n parissa työskenteleville. Olemme todistaneet vallan vaihtumisen valtavirtamedian ja sosiaalisen median ja välillä. Ihmisten kykenemättömyys tai haluttomuus erottaa valeuutiset todenmukaisesta sisällöstä sabotoi perustavanlaatuista oletusta demokratiasta ja informoidusta äänestäjästä. Valtavirtamedian liikemalli on suuren paineen alla, joka edellyttää huomattavia muutoksia sekä journalistien aseman suhteen että medioiden muuttumista multimedian uutistuottajiksi. Tässä…
Read more

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial